Slyngetræning

Slynger er et rigtigt godt træningsredskab til at træne styrke og stabilitet, hvor man ikke bare træner sine muskler, men også samspillet mellem de forskellige muskelgrupper i hele kroppen.

I slyngerne træner man med sin egen kropsvægt som modstand og ved hjælp af elastikker kan øvelserne tilpasses til selv de aller svageste muskelgrupper og kan udføres selv om man er meget smertepræget.

I Arden Fysioterapi anvendes en særlig form for slyngetræning kaldet Neurac som varetages af en af landets eneste certificerede Neurac terapeuter.

Målet med Neurac er at genoprette smertefrie bevægemønstre ved at udfordre muskelsamspillet og ved at træne kroppens ”weak links” fokuserer Neurac på at behandle årsagerne til problemerne og ikke bare symptomerne.

Neurac behandling i slynger kan bruges til stort set alle problematikker i bevægeapperatet men har vist sig at have speciel god effekt til patienter med:

• Lænderygsmerter.
  • Bækkensmerter.
  • Nakkesmerter
  • Skulderproblemer
  • Neurologiske problemer (f.eks. sclerose, parkinson og følger efter hjerneskader)

Derudover er  træning i slynger en fantastisk god måde at forebygge idræts- og arbejdsskader.

Anmeldelser

Pia Rauff Andersen

Som jeg snakkede med en anden af jeres kunder om idag: et rigtig dejligt sted at komme! Søde mennesker i hele huset. Man føler der altid er tid til en - selvom der er nok at se til. Udover det gør i jeres arbejde rigtig godt!

Beinta Nymann

Dejlige lokaler, smilende personale og effektiv behandling, kan varmt anbefales.

Heidi Drastrup

Møder altid dejlig og glad personale trods en lidt stresset dag, nogle gange.

Charlotte Esbensgaard

i er super dygtige og jeg har kun godt at sige og er glad for jeg havnede hos jer

Martin Kilgast

I tager super godt imod folk. Er altid smilende og hjælper alle igennem deres smerter med stor glæde. Man føler sig i gode hænder der og man kan mærke i vil folk det bedste. I er nogen dygtige kvinder

Stine Thorsmark

I er så meget mere end en adresse og en forretning...I er inspiration og lokalt engagement!
Uanset hvor i cyberspace eller hverdagen I viser jer, minder I os om den sunde, sjove og helt menneskelige livsstil. Tak for det I skønne kvinder

Anny Bech Andersen

Altid venlig, positive, dygtige fysser. Søde og hjælpsomme og gode til at vejlede og sådan kunne jeg blive ved med...

Bibi Pøhler

Det er altid en fornøjelse.

Altid en positiv stemning og dygtigt personale.

Cecilie Vestergård

Bare det at komme ind gennem døren til Arden Fysioterapi er rart, fordi man bliver taget godt imod. Og så virker deres behandlinger bare meget bedre.

Michele Pedersen

Arden fys er rigtig behjælpelig med hver isærs problemetiker. De laver træningsplaner efter ens behov, er gode til at lindre mens ens smerter.

Ps. Vil til enhver tid anbefale Arden fys.

Susanne Enggard

Arden fysioterapi er altid dejligt sted at komme når man har brug for det. Altid søde, åbne og hjælpsomme. Dejlige ukomplicerede, imødekommende og fleksible mennesker der gør alt hvad de kan for at hjælpe når det strammer til. Empatiske og bare dejlige personer hver især, også gode når der skal snakkes madopskrifter og andet.

John Petersen

Altid god behandling uanset hver der har en på ”pinebænken”.

Benjamin Jensen

Super god behandling. Altid glad personale.

Susanne Brændt

Super super dygtige fysser. Og super god behandling med smil på læben.

Maj Britt Vestergaard

Dygtige fysioterapeuter og altid smilende personale.

De forholder sig til de problemer man har nu og hjælper til at forebygge at der ikke kommer flere.

Ring 98 56 17 71